Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets gepost heb, terwijl er toch wel wat vooruitgang is geboekt.

Als eerste heeft het werken bij een machinefabriek zijn voordelen. Een groot voordeel is namelijk dat er ook zeer ervaren mensen werken die nog oude technieken kunnen toepassen. De opsluitring die de vulpijp vast schroeft was gebarsten. Aangezien er geen onderdelen te verkrijgen zijn, is dit toch wel een probleem…. Het lassen van een barst met schroefdraad lijkt me een hele uitdaging, maar gelukkig was er nog een ervaren lasser bij ons die dit wel even (na werktijd) wilde lassen. Het voordeel van het delen van een restauratie avontuur is dat er meer mensen enthousiast worden en dus ook in dit geval. Het resultaat is verbluffend, je ziet er bijna niks meer van. Ik realiseer me nu dat dit eigenlijk het eerste echte restauratie gevalletje van mijn worstvuller is!! De eerste mijlpaal is bereikt….

Dit is dus het eerste, maar zeker niet het laatste! Inmiddels hebben we dus ook alles uit elkaar gehaald. Zoals al eerder gezegd, werken met zeer ervaren metaal bewerkers en mechanische onderlegde mensen is wel erg handig als je wat op aan het knappen bent. Zij hebben ook altijd het juiste materiaal om mee te werken: grote schroevendraaiers, pijptangen, waterpomptangen en weet ik niet wat nog meer om alles uit elkaar te kunnen draaien. Ook zien ze in een oogwenk welke verbinding het is… ” oh, dat is schroefdraad….. oh, dat is fijne draad” voor mij hocus pocus, maar voor hun vaktaal. Dus hier beneden zie je ons uit elkaar haal avontuur…

Zo, weer een klus geklaard!! Nu eens op zoek naar een straalbedrijf en iemand die het weer in de originele kleuren kan spuiten…. We houden je op de hoogte!